Interview met de heer Rogier Hurkmans, General Manager van Crowne Plaza in Brussel
Rogier Hurkmans, General Manager van Crowne Plaza – Le Palace Brussels
Interview met de heer Rogier Hurkmans, sinds 18 februari 2013 General Manager van Hotel Crowne Plaza – Le Palace in Brussel, over de samenwerking met Bisoft. Dit hotel maakt deel uit van de groep Pandox. Crowne Plaza heeft een maintenance contract afgesloten met Bisoft voor het onderhoud van het informaticasysteem en koopt eveneens het benodigde informaticamateriaal bij Bisoft.
1. Hoe verloopt de samenwerking tussen Crowne Plaza en Bisoft?
“Heel goed, ik ben zeer tevreden over deze samenwerking. Dit is de eerste keer dat ik met een outsource bedrijf werk. Voordat ik in Brussel kwam werken, was ik manager van verschillende hotels in Duitsland. Daar was een intern IT-structuur. Nu werken we dus met een extern bedrijf en deze ervaring is heel positief. Het is aangenaam werken met Bisoft.”
2. Wat is volgens u een voordeel van een extern bedrijf in plaats van een interne IT-manager?
“Er zijn 2 voordelen: allereerst beschikken we over de kennis en knowhow van een team en niet van één enkel persoon. Ten tweede heeft een extern bedrijf een brede, strategische kijk op het systeem en is niet bezig met kleine details die we zelf kunnen oplossen, zoals een kabeltje dat loshangt.”
3. Hoe is de relatie met de 2 system engineers van Bisoft die regelmatig bij Crowne Plaza werken?
“Deze relatie verloopt uitstekend en is gebaseerd op een wederzijds vertrouwen! Zij voelen zich thuis bij ons en maken deel uit van het team. Zo voelt het in ieder geval. Ze zijn gemakkelijk telefonisch te bereiken en we kunnen altijd op hen rekenen.”
4. In welk opzicht overschrijdt Bisoft uw verwachtingen?
“Wij hebben 100% vertrouwen in de knowhow van de medewerkers van Bisoft. Als wij vragen of problemen hebben, komt Bisoft altijd met de oplossing die voor ons het beste is. Ze denken echt met ons mee en zijn in staat om een serieuze, gefundeerde oplossing op bepaalde kwesties te vinden. Ook lossen ze voor ons problemen op die niet altijd direct in hun scope liggen.”
5. Wat zou Bisoft kunnen verbeteren?
“Voor ons zou het interessant zijn als ze ons op de hoogte zouden houden van nieuwigheden die op de markt komen in verband met hotelbeheer.
6. Zou u aan andere hotels aanraden om met Bisoft te werken?
“Ja zeker, dat heb ik trouwens al gedaan. Ik ben zeer tevreden over onze samenwerking.”